Yoga & More

Hatha Yoga

Η Χάθα Γιόγκα είναι η βάση μέσα από την οποία ξεκίνησαν και όλα τα άλλα είδη γιόγκα. Επικεντρώνεται στη σωματική υγεία και στην πνευματική ευεξία. Αναφέρεται συχνά ως «Η Μητέρα της Yoga». Η λέξη “Hatha” κυριολεκτικά σημαίνει ήλιος και φεγγάρι στα σανσκριτικά και δηλώνει την εναρμόνιση  και την ισορροπία των δύο αυτών αντιθέσεων. Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ινδία πριν εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο.

Η πρακτική της Χάθα Γιόγκα αφορά στην άσκηση με το σώμα (asanas) και την αναπνοή (pranayama) και μπορεί να εφαρμοστεί ανεξαρτήτως βάρους, ηλικίας και ικανοτήτων ,επίσης είναι ιδανική για αρχάριους.

Οι asanas, (στάσεις γιόγκα) είναι μία σειρά κινήσεων που βελτιώνουν την ισορροπία, την ευελιξία και τη δύναμη.

Οι μαθητές ακολουθούν μία στάση μένουν και εμβαθύνουν σε αυτή για μερικές ή περισσότερες αναπνοές.

Οι ασκήσεις αυτές ξεκινούν από αρκέτα ήπια επίπεδα δυσκολίας και φτάνουν σε υψηλά.

Vinyasa Yoga

Vinyasa είναι μια μορφή γιόγκα που χρησιμοποιεί την αναπνοή για να συγχρονίσει την κίνηση με τη φυσική ροή του σώματος. Μπορεί να ασκηθεί τόσο από αρχάριους όσο και από προχωρημένους ασκούμενους

Ο όρος προέρχεται από τις σανσκριτικές λέξεις nyasa (τοποθετώ) και vi (με συγκεκριμένο τρόπο) και υποδηλώνει τη βαθύτερη επίγνωση σε κάθε κίνηση και κάθε στιγμή της πρακτικής.

Στη Vinyasa Yoga υπάρχουν πολλές στάσεις που γίνονται διαδοχικά, χωρίς καμία διακοπή ή διάλειμμα μεταξύ τους Λόγω της συνεχούς κίνησης από την μια στάση στην άλλη, γίνεται καύση λίπους και ενεργοποίηση περισσότερων μυϊκών ομάδων, βοηθάει στην απελευθέρωση της έντασης στο σώμα και το μυαλό, καθώς και στην κυκλοφορία του αίματος.

Ashtanga Yoga

Η Η λέξη Αστάνγκα, προέρχεται από τις σανσκριτικές λέξεις “αστ” που σημαίνει οχτώ, και “άνγκα”, που σημαίνει κλαδιά. Προκείται για μια συστηματική προσέγγιση της ζωής που σκιαγραφείται στο “Γιόγκα Σούτρες” (YogaSutras)

Η πρώτη σειρά (primary series) ονομάζεται “YogaChikitsa” που σημαίνει “Θεραπευτική Γιόγκα”.  Ο χαρακτηρισμός παραπέμπει στη θεραπευτική της φύση η οποία αποτοξινώνει και ευθυγραμμίζει το σώμα. Αποτελείται από 75 στάσεις-πόζες.

Βασικό χαρακτηριστικό της Ashtanga Yoga είναι η Vinyasa, ο απόλυτος συγχρονισμός κάθε κίνησης με την εισπνοή ή την εκπνοή μας.

Κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης εκτελείται μια συγκεκριμένη ακολουθία θέσεων σε συνδυασμό με βαθειά αναπνοή, εστιασμένο βλέμμα και τις αντίστοιχες συνδέσεις αναπνοής και κίνησης (vinyasa).

Όλοι οι μύες του σώματος ασκούνται, η θέση των οστών επαναπροσδιορίζεται, ο εγκέφαλος οξυγονώνεται καλύτερα.

Αποκτάμε σταδιακά δύναμη, αντοχή, ευλυγισία και καλύτερη στάση τη σώματος μας.

Είναι μια πρακτική κατάλληλη για όλους και μέσα από τη συνεχή ροή και την εναρμόνιση της κίνησης με την αναπνοή δημιουργεί μια κατάσταση κινητικού διαλογισμού.

Pilates Mat

Tο Pilates είναι μια μέθοδος που επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στον έλεγχο της αναπνοής, στην ενδυνάμωση των κοιλιακών, στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, της λεκάνης και της ωμοπλάτης. Εστιάζει ακόμα στην ευλυγισία των μυών , στην κινητικότητα των αρθρώσεων και στην ενδυνάμωση μέσω του ολικού εύρους κίνησης. Αυτή η μορφή άσκησης απαιτεί ισορροπημένες κινήσεις που επιμηκύνουν και ενισχύουν όλες τις μυϊκές ομάδες.

Ένα μάθημα pilates συνδυάζει τη μυϊκή ενδυνάμωση και τη σωστή αναπνοή, κάτι που λειτουργεί συμπληρωματικά στην ανακούφιση από το στρες και βελτιώνει την πνευματική απόδοση.